Цікаве для вчителя
Вправи-криголами для проведення у класі
1. Театр масок
Мета: розслабити м'язи обличчя, зняти м'язову напругу та втому.
Час: 5 хвилин.
Вік учасників: 5–7 років.
Хід вправи:
- Школярі сидять за партами. Скажіть учням: «Діти, зараз ми з вами відвідаємо театр масок. Ви всі будете артистами, а я – фотографом. Я пропонуватиму вам показати різних героїв за допомогою лише виразу обличчя. Наприклад, покажіть, як виглядає зла Баба Яга». Приклади героїв: Ворона, яка тримає у дзьобі сир; бабуся із казки «Червона шапочка», яка дізналася, що спілкується з Вовком; Лисиця, яка хитро посміхається, щоби сподобатися Колобку тощо.
- Діти за допомогою міміки та жестів показують названого героя. АЛЕ: попередьте учнів, що сміятися можна лише після того, як кадр буде відзнято.
- Фотографуйте кожен образ, який показують школярі, а потім похваліть клас за старання.
2. Пошук подібностей
Мета: Покращення взаємин у класі шляхом пошуку схожих рис в учнів.
Час: 10–15 хвилин.
Вік учасників: 6–16 років.
Хід вправи:
- Учитель об'єднує учнів у 4–5 команд. Для цього можна на маленьких картках написати цифри (номери команд) і перевернути їх: діти навмання витягнуть картку з певною цифрою та дізнаються, хто в яку команду потрапить.
- Кожна команда має за 10 хвилин на аркуші записати, чим схожі між собою її учасники (наприклад, колір очей, довжина волосся, улюблений фрукт тощо).
- Виграє та група дітей, яка змогла знайти найбільше подібностей.
3. Дзеркало і мавпочка
Мета: Розвинути в дітей емоційну грамотність: здатність розпізнавати емоції співрозмовника.
Час: 8–10 хвилин.
Вік учасників: 6–12 років.
Хід вправи:
- Учні об'єднуються по двоє. Один із учасників – «дзеркало», інший – «мавпочка».
- «Мавпочка», опинившися перед «дзеркалом», за допомогою міміки та жестів показує пантоміму.
- «Дзеркало» якомога точніше відтворює всі рухи «мавпочки».
- Через 3–4 хвилини діти міняються ролями.
4. Анонімне інтерв'ю
Мета: познайомити учнів; допомогти дітям краще зрозуміти одне одного.
Час: 15–20 хвилин.
Вік учасників: 6–16 років.
Хід вправи:
- Учасники пишуть на аркушах запитання, які хотіли б поставити одне одному.
- Учитель збирає листочки та змішує їх в одній коробці.
- Учні по черзі навмання витягують із коробки по одному аркушу та відповідають на запитання. ( за матеріалами https://naurok.com.ua/post/vpravi-krigolami-pokraschennya-vzaemin-u-klasi)