четвер, 3 вересня 2020 р.

                    Цікаве для вчителя 

Вправи-криголами для проведення у класі

1. Театр масок

Мета: розслабити м'язи обличчя, зняти м'язову напругу та втому.
Час: 5 хвилин.
Вік учасників: 5–7 років.
Хід вправи:

  1. Школярі сидять за партами. Скажіть учням: «Діти, зараз ми з вами відвідаємо театр масок. Ви всі будете артистами, а я – фотографом. Я пропонуватиму вам показати різних героїв за допомогою лише виразу обличчя. Наприклад, покажіть, як виглядає зла Баба Яга». Приклади героїв: Ворона, яка тримає у дзьобі сир; бабуся із казки «Червона шапочка», яка дізналася, що спілкується з Вовком; Лисиця, яка хитро посміхається, щоби сподобатися Колобку тощо.
  2. Діти за допомогою міміки та жестів показують названого героя. АЛЕ: попередьте учнів, що сміятися можна лише після того, як кадр буде відзнято.
  3. Фотографуйте кожен образ, який показують школярі, а потім похваліть клас за старання.

2. Пошук подібностей

Мета: Покращення взаємин у класі шляхом пошуку схожих рис в учнів.
Час: 10–15 хвилин.
Вік учасників: 6–16 років.
Хід вправи: 

  1. Учитель об'єднує учнів у 4–5 команд. Для цього можна на маленьких картках написати цифри (номери команд) і перевернути їх: діти навмання витягнуть картку з певною цифрою та дізнаються, хто в яку команду потрапить. 
  2. Кожна команда має за 10 хвилин на аркуші записати, чим схожі між собою її учасники (наприклад, колір очей, довжина волосся, улюблений фрукт тощо).
  3. Виграє та група дітей, яка змогла знайти найбільше подібностей.

3. Дзеркало і мавпочка

Мета: Розвинути в дітей емоційну грамотність: здатність розпізнавати емоції співрозмовника.
Час: 8–10 хвилин.
Вік учасників: 6–12 років.
Хід вправи: 

  1. Учні об'єднуються по двоє. Один із учасників – «дзеркало», інший – «мавпочка». 
  2. «Мавпочка», опинившися перед «дзеркалом», за допомогою міміки та жестів показує пантоміму. 
  3. «Дзеркало» якомога точніше відтворює всі рухи «мавпочки».
  4. Через 3–4 хвилини діти міняються ролями.

4. Анонімне інтерв'ю

Мета: познайомити учнів; допомогти дітям краще зрозуміти одне одного.
Час: 15–20 хвилин.
Вік учасників: 6–16 років.
Хід вправи:

  1. Учасники пишуть на аркушах запитання, які хотіли б поставити одне одному.
  2. Учитель збирає листочки та змішує їх в одній коробці.
  3. Учні по черзі навмання витягують із коробки по одному аркушу та відповідають на запитання. ( за матеріалами  https://naurok.com.ua/post/vpravi-krigolami-pokraschennya-vzaemin-u-klasi)